גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

https://shows.firstline.org.il
הצגות

יש לי חבר - הצגה מאת תמרה אמיתי על פי אוסקר ווילד

ארכיון תאריך: 14 ינואר 2023

משך: שעה וחצי

סיפורו של אוסקר ווילד "הידיד המסור" הוא משל סאטירי על ניצול פיזי ונפשי של אדם הפשוט בחברה קפיטליסטית מעמדית. בסיפור, הדמויות של הנס הגנן והטוחן העשיר, הן חד מימדיות (כנהוג במשל) ותפקידן לייצג את התמימות והנדיבות מול התחכום והחמדנות.
 
בהצגה, הדמויות משתנות, ולרגעים אף נדמה ששני הגיבורים, הבודדים כל אחד בדרכו, מתקרבים ובמידת מה משתווים זה לזה, בניסיונם למצוא טעם, משמעות ומעט חום אנושי.
 
תמרה אמיתי כתבה מעין מחזה מוסר עם קטעי קריינות מוקלטים המלווים במוזיקה קסומה של מקסים לוי. יגאל אמיתי ביים ומשחק את הנס הגנן הנדיב והתמים, לצדו של דני אמיתי, המגלם בגרסה הנוכחית, את הבן הסהרורי והמפונק של הטוחן העשיר.
  
ההצגה הוצגה בפסטיבל התיאטרון הבינלאומי בסאסרי, סרדיניה, איטליה וזכתה לציון לשבח של הקהל ב2004.
"ההצגה מרשימה בפשטותה ובאמת הפנימית שבה, וניתן לפרשה בהקשר הכללי והפרטי"
פרופ' יוסף דנה
"ההצגה היא שילוב מושלם של אתיקה, אסתטיקה ואמנות אמיתית המעוררת אצל הצופה מחשבות ותהיות הנובעות מניסיונו האישי. ההצגה מוכיחה שגם בהיעדר אמצעים אפשר להגיע להצלחה גדולה אם יש מוטיבציה וכישרון".
ד"ר בוריס לזרב

ההצגה הכי טובה בעיר! שבענו להנאתנו בהצגה -  יש לי חבר. אין שום דרך להסביר את הקסם שיש בתיאטרון הזה - כל פרט מונח באהבה החל מסידור מקומות הישיבה, עיצוב התפאורה, התאורה והמוזיקה, וזה רק נהיה טוב יותר עם השחקנים המעולים והכתיבה המשובחת - צללנו לאגדה אמיתית וחוויה שנכנסה עמוק ללב.
 
אליאור (עין הוד) – מרץ 2022
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter