גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

https://shows.firstline.org.il
הצגות

הגטו החדש

ארכיון תאריך: 21 יולי 2022

משך: שעה וחצי

הגטו החדש
מאת: בנימין זאב הרצל
תרגום: שרה ויהודה מוראלי
בימוי: יהודה מוראלי
מוסיקה: יצחק וינוקר
הפקה: רחלי שלום והודיה שמח
משתתפים: אסף פרידמן, נדב אנטמן רון, חנה גרינשפן, כרם וילדר, אביעד כהן, זיו מאור, רחלי שלום ויצחק וינוקר

לא רבים יודעים שחוזה המדינה בנימין זאב הרצל היה מחזאי מפורסם שמחזותיו הופקו בוינה, בפראג ובברלין. הוא חיבר לבד או בשיתוף פעולה עם אחרים כ- 15 מחזות, שרובן היו קומדיות קלילות.
אנו מציגים עתה קריאה מבויימת של הגטו החדש, שהוא המחזה היחיד של הרצל, העוסק בנושא יהודי ולמרבה הפלא עד עתה הוא לא הוצג בישראל.
הרצל כתב  את הגטו החדש ב- 1894 בפרץ יצירה מדהים בן 17 יום ונראה שכתיבתו של המחזה הגטו החדש ולא משפט דרייפוס (כפי שמקובל לחשוב) היא זו  שגרמה למהפך בתפיסתו של הרצל לגבי הבעיה היהודית.
ב- 1894 האמין הרצל שהפתרון לבעיה היהודית הוא התבוללות של העם היהודי  בחברה הסובבת אותו, אך  מיד אחרי כתיבת המחזה הגטו החדש הרצל  כותב את סיפרו המכונן מדינת היהודים שבו הוא מציע את הרעיון המהפכני של שיבת היהודים  למולדתם ההיסטורית.
נראה, שכתיבת המחזה פעלה על הרצל כמעין תהליך פסיכודרמטי  שאיפשר לו להכיר בעובדה שההתבוללות היא לא הפתרון לבעיית העם היהודי אלא שדרך ההתמודדות הנכונה עם המצב היא שהעם היהודי צריך לקחת את גורלו בידיו ולחזור למולדתו וליצור  שם את מדינת היהודים.
אנחנו מציגים את המחזה בצורה של קריאה מבוימת במסגרת תוכנית של תיאטרון קריאה שפועלת כבר 4 שנים בתיאטרון מיקרו שבתיאטרון ירושלים.


 

 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter