גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

https://shows.firstline.org.il
הצגות

מופע ספרותי - ספר, אשה, בית

ארכיון תאריך: 26 דצמבר 2023

משך: שעה ו-20 דקות

לא תותר כניסת מאחרים

מופע ספרותי בעקבות דמויותיו של ש"י עגנון. סיפור חיו של עגנון נשזר בדמויות העולות ומופיעות מתוך סיפוריו השונים.

מתוך הסטנדר שלו, נשקפים חייו של הסופר עגנון. ספריו נפתחים ומתוכם יוצאים צעיפים העוטפים דמויות הנבראות מול עיני הקהל. בטרנספורמציה פיזית, איטית, מכשפת, השחקנית נולדת בכל פעם מחדש בדמות אחרת. זהו מסע אל חייו של יוצר מרתק, הפוגש 10 דמויות הבאות והולכות מתוך סיפוריו. בזו אחר זו הן מגיחות. גברים, נשים, וגם כלב אחד בשם בלק.
 
אהבה, כאב, הומור ושנינות, כתביו של עגנון – סופר ללא גיל וזמן, בחגיגה של ספרות, שפה, ותיאטרון. יגיעו לביקור במופע: תהילה, סיפור פשוט, הרופא וגרושתו, האדונית והרוכל, בדמי ימיה, תמול שלשום, גבעת החול,  שירה, ועוד.

ביקורות: 

"יצאתי בתום האירוע מהופנט מרותי תמיר – אומנית רב תחומית, מחוננת בצורה בלתי רגילה אשר הצליחה להחזיר את הסופר שי עגנון לתחייה. רוצו ואל תחמיצו את המופע הייחודי הזה."
עדי שטרנברג, אתר "מילה של אמא-נגה"
 
"רותי תמיר, הצליחה לרתק אותי, והותירה אותי פעור פה במשך שעה ומחצה, בלי יכולת לנשום ולזוז, כשהעלתה בזו אחר זו את הדמויות של עגנון בפרגמנטים קטנים מתוך יצירותיו הגדולות.  תמיר היא וירטואוזית – והדמויות שיצרה, ריתקו אותי בכל ניואנס של מראה פניה, עם כל מילה והברה שהוציאה הדמות מפיה. בין לבין, באתנחתא מרתקת לא פחות, סקרה את תולדות חייו של האיש שיצר את הדמויות שלו, לא מעט בדמותו שלו, של עגנון. בקיצור, ספר, אשה בית – לרוץ ולראות."  אורון שוורץ, אתר "מוקסיני"

 "תמיר, שחקנית, פנטומימאית ויוצרת כה מוכשרת, ולכן אני ממליצה על מופע זה גם למי שאינו חובב הצגות יחיד. אי אפשר שלא להסתכל עליה, המהלך בו היא עוברת מדמות לדמות לנגד עינינו הוא מהפנט, לרגע היא דמות המספר, וברגע אחר, היא אחת מדמויותיו של עגנון- בשלמות אדירה שיוצרת את התחושה שאינה רק שחקנית אחת במופע כאן, אלא עשר דמויות שונות ודמות מספר אחת." הדר שבת "בכיוון הרוח"

"רשמי ההצגה של רותי תמיר חרותים עמוק,  עמוק בלב. זו הייתה הצגה מרגשת מעין כמוה! במונולוגים מדהימים שכמו התנפצו אל הבמה וננעצו עמוק בתוך הלב. משחקך אפשר לנו הצופים להתחבר בחיבור רגשי מהמם לגדול שבסופרינו ולדמויותיו האלמותיות, ולרצות עוד ועוד!" קדומים
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter