גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

https://shows.firstline.org.il
אופרה

אופרה - אריודנטה

ארכיון תאריך: 17 פברואר 2023 - 25 פברואר 2023

משך: 3 שעות ו-20 דקות, כולל הפסקה

הפקה חדשה בשיתוף האופרה הממלכתית של וינה
אורך המופע כשלוש שעות ו-20 דקות כולל 2 הפסקות
השירה באיטלקית - כתוביות תרגום בעברית ובאנגלית



כמערכה ראשונה
ג'ינברה מספרת לדלינדה כי היא מאוהבת באריודנטה וכי אביה, המלך, הסכים לנישואיהם. פולינזו מצהיר על אהבתו לג'ינברה שדוחה אותו ואז דלינדה מגלה לפולינזו כי אריודנטה הוא יריבו לאהבה. בו בזמן דלינדה רומזת לפולינזו על יחסיה העזים כלפיו והוא מחליט לנצל את דלינדה כדי להרוס את אריודנטה. אריודנטה וג'ינברה מאושרים מהצהרתו של המלך כי טקס נישואיהם יערך למחרת היום. פולינזו נותן לדלינדה להאמין כי הוא אוהב אותה. לוקרניו, אחיו של אריודנטה, מתוודה בפני דלינדה על אהבתו אליה, אך היא דוחה אותו. אריודנטה וג'ינברה חוגגים את ערב נישואיהם.

מערכה שנייה
בהמשך הלילה פולינזו מספר לאריודנטה כי הוא מאהבה של ג'ינברה וכי הוא אינו מבין כיצד אריודנטה מסוגל לשאתה לאישה. אריודנטה מסתתר בעת דלינדה, המחופשת לג'ינברה, מזמינה את פולינזו אל חדרה. אריודנטה המיואש מרגיש נבגד, אך לורקניו שצפה במתרחש מונע מאריודנטה להרוג את עצמו ומשכנע אותו להתקנם. המלך מקבל מידע כי אריודנטה קפץ מצוק אל תוך הים וככל הנראה טבע. ג'ינברה מתמוטטת מצער רב בעוד לורקניו טוען שאריודנטה הרג עצמו בגלל בגידתה של ג'ינברה.

מערכה שלישית
אריודנטה המיוסר פוגש את דלינדה המבינה את מעשה המרמה של פולינזו ומגלה הכל לאריודנטה. פולינזו תובע את עלבונה של ג'ינברה ומזמין לדו קרב את לורקניו שהאשים אותה בבגידה. למרות שג'ינברה אינה מעוניינת בתמיכתו של פולינזו, אביה המלך מתעקש על כך. לורקניו פוצע את פולינזו אנושות. אריודנטה מגיע כדי להגן על ג'ינברה ומבטיח להסביר הכל כל עוד ייסלח לדלינדה על חלקה התם במעשה המרמה של פולינזו. לפני מותו פולינזו מתוודה על מעשיו, דלינדה זוכה למחילה מאביה המכריז על ניצחון התום והאהבה.
 
מנצח: ז'אן-כריסטוף ספינוזי  
במאי: דיוויד מקוויקר  
במאי מחדש: ניב הופמן  
מעצבת תפאורה ותלבושות: ויקי מורטימר  
מעצבת תאורה: פול קונסטבל  
כוריאוגרף: קולם סירי  
   
סולנים:  
אריודנטה - ססיליה הול
ג'ינברה - דניאלה סקורקה
דלינדה - הילה פחימה
פולינזו - ניקולס טמגנה
מלך סקוטלנד - אוגו גואיארדו
לורקניו - אד לאיון
אדוארדו - אנטון טרוטוש
 
בהשתתפות:
מקהלת האופרה הישראלית
מנצח המקהלה: אסף בנרף
 
תזמורת בארוקדה - קולקטיב הבארוק הישראלי
 

 

 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter